Jobs in Travel
Vacature plaatsen
Operations Assistant- Full time
Sales medewerker reizen

Jobs in Travel B.V.
Labradorstroom 87
1271 DE Huizen

info@jobsintravel.nl

Recruitmentwereld veranderd snel

Door technologische ontwikkelingen verandert de samenleving in razend tempo. Ook in de recruitmentwereld.   

Door alle mogelijkheden die er nu zijn, is het voor werkgevers steeds makkelijker om zelf hun werknemers te zoeken en te vinden. ‘En dit zal alleen maar makkelijker worden,’ aldus Samir ter Lüün, trendwatcher bij CTB ICT Flex donderdag tijdens het flexcongres van de toekomst. ‘Door het sematische web kunnen werkgevers op internet steeds beter een voorselectie maken van de kandidaten. Ze zullen steeds minder vaak de uitzendbranche inschakelen om een definitieve selectie van kandidaten te maken.’ Ter Lüün denkt dat het in de toekomst mogelijk wordt om in Google alle functie-eisen bij een vacature in te voeren, en zo ook daadwerkelijk geschikte kandidaten te vinden.

Toegevoegde waarde uitzendbranche
Toch zullen uitzendbureaus niet verdwijnen en kunnen zij nog steeds een toegevoegde waarde leveren. Allereerst blijven persoonlijke gesprekken een belangrijk onderdeel van de match. Met behulp van technologie kun je bijvoorbeeld lastig controleren of iemand bij de bedrijfscultuur past. Hiervoor zullen dus gesprekken nodig blijven. Maar die kunnen wel met behulp van een webcam of iets soort gelijks uitgevoerd worden. Ook blijven uitzendbureaus belangrijk voor de bemiddeling van de onderkant van de arbeidsmarkt. Hier blijft activatie en begeleiding, en dus mensenwerk, nodig.

Flexmanagement
Tot slot denkt Ter Lüün dat uitzendbureaus een toegevoegde waarde kunnen leveren door flexmanagement. Het uitzendbureau wordt dan volledig verantwoordelijk voor de flexibele schil van het bedrijf; van planning tot het werven van de juiste mensen.